بازدید 1840

۲۲ هزار نظامی اکوادور مامور جنگ با باندهای تبهکار

نیروهای مسلح اکوادور بیش از ۲۲ هزار و ۴۰۰ سرباز را به ماموریتی بزرگ برای مقابله با باندهای تبهکار و قاچاقیان مواد مخدر فرستاده است.
کد خبر: ۱۲۱۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 12 January 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، جیان کارلو لوفردو وزیر دفاع اکوادور پنجشنبه با اشاره به هراس‌افکنی باندهای تبهکار، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: آنها می‌خواستند ترس ایجاد کنند اما خشم ما را برانگیختند.

وی افزود: آنها فکر می‌کردند که می‌توانند تمام کشور را تسلیم کنند اما فراموش کرده بودند که نیروهای مسلح برای جنگ آموزش دیده‌اند.

اکوادور بیش از ۲۲ هزار نظامی را مامور انجام گشت‌های هوایی، دریایی و زمینی، بازرسی بدنی و خودروها، مقابله با حمله به زندان‌ها و اجرای مقررات منع آمد و شد کرده است.

دولت دانیل نوبوآ رئیس جمهوری اکوادور وعده داده است که در جنگ با ۲۲ باند تبهکار در این کشور تسلیم نشود.

اکوادور حدود ۱۷ میلیون نفر جمعیت دارد و گفته می‌شود که باندهای تبهکار در این کشور بیش از ۲۰ هزار عضو دارند.

دور تازه ناآرامی‌ها در اکوادور پس از آن آغاز شد که یکی از مهم‌ترین جنایتکاران اکوادور به نام «آدولفو ماسیاس» با نام مستعار «فیتو» رئیس باند تبهکار «لوس چونروس» از زندان فرار و رئیس جمهوری این کشور اعلام وضعیت اضطراری کرد.

فیتو به دلیل ارتکاب جرائم مختلف مانند قاچاق مواد مخدر، جرائم سازمان یافته و قتل، به ۳۴ سال حبس محکوم شده بود و دوره محکومیت خود را سپری می‌کرد.

نوبوآ سه شنبه شب با امضای فرمانی اجرایی علیه باندهای تبهکار و قاچاقچیان مواد مخدر «اعلان جنگ» کرد. وی ۲۰ گروه تبهکار را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد و تاکید کرد: به نیروهای مسلح دستور دادم برای نابودی این گروه‌ها عملیات نظامی انجام دهند.

باندهای تبهکار تاکنون ۱۷۸ پرسنل نظامی و اداری اکوادور را به گروگان گرفته‌اند و درگیری با این باندها تاکنون ۱۶ کشته بر جای گذاشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست